Glutenrijk is goed!

Toen we zaterdag onze nummers voor de 10miles gingen afhalen op Linkeroever stond er net buiten de tent een ijskar. Met glutenvrije ijskreem, zoals een groot bord schreeuwerig aankondigde.

Op mijn vraag aan de verantwoordelijke jongedame of ik ook ijskreem mét gluten kon krijgen kreeg ik als antwoord: “dit is veel gezonder meneer”.
Ik heb het meisje dan even uitgelegd dat ik zonder teveel problemen de zestig heb gehaald en dit voornamelijk op voeding rijk aan gluten. Ik loop morgen trouwens ook nog even de 10 miles en mijn streeftijd is 1u59’59”.

Die heb ik echter niet gehaald. 2u04’15” heb ik er kunnen uitpersen. Met zekerheid ligt het niet aan het schema van Bart. De tijd was kort en er moesten sprongen gemaakt worden.

Is het dan misgelopen in de Konijnenpijp? Misschien, die helling was zwaar. Spijtig want tot aan de 8km nogwa (5miles) zat ik op schema met de negatieve split die ik uitgedacht had.

Het kunnen dus uiteindelijk maar twee dingen geweest zijn die de oorzaak zijn van die vier minuten teveel.

En die wil ik dan ook bij deze officieel aankaarten.
Té weinig gluten in m’n ijskreem en te weinig asbakken op het terrein aan start en finish. Zeg dat ik het heb gezegd!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *